DU KAN HJÆLPE DIG SELV, MEN DU BEHØVER IKKE

Nedenfor finder du svar på vores oftest stillede spørgsmål, men husk vores kundeservice altid sidder klar ved telefonerne.

1. Hvad er med i prisen?

Ved køb af stel til 1.450 kr. er enkeltstyrkeglas inkluderet. Flerstyrkebriller leveres med glas til 2.000 kr. Alle glas leveres som tynde, ufarvede kvalitetsglas der er antirefleksbehandlede og hærdede.



2. Hvad koster det, hvis man vil have solbriller eller farveskiftende glas?

Se prislisten for aktuelle priser



3. Jeg bruger stærke briller. Skal jeg betale mere for ekstra tynde glas?

Nej, du betaler ikke ekstra for tynde glas. Prisen er uafhængig af dit behov for styrke. Den gælder også i tilfælde af bygningsfejl (astigmatisme). Ved behov for stor styrke er ekstra tynde glas med i prisen. 



4. Jeg har en recept på briller, som er 3 år gammel. Kan jeg bruge den ved bestilling af nye briller?

Nej, en brillerecept er gyldig i et år fra ordinationsdatoen. Hvis recepten er ældre, er der risiko for, at dit syn har forandret sig, og at du ikke kommer til at se godt med dine nye briller. Vi anbefaler, at du bestiller tid hos vores optiker for at få en ny synsprøve. 



5. Kan jeg bruge min recept til kontaktlinser til at bestille briller?

Nej, styrken på briller og kontaktlinser er ofte forskellig, fordi kontaktlinsen ligger direkte på øjet, og briller sidder et stykke fra øjet. Desuden kan du have en bygningsfejl, som bør korrigeres af briller, men ikke i lige så høj grad af kontaktlinser. 



6. Hvordan kan I være så billige? Er det dårligere kvalitet?

Smarteyes har et anderledes koncept sammenlignet med andre optikerkæder i Danmark. Vi designer selv vores stel, som vi har på et lager i forbindelse med fabrikken, hvor glassene slibes. Det betyder, at vi bestiller færdige briller direkte, og at vi kan undgå dyre mellemled. Det har altså intet at gøre med, at vi skulle have en ringere kvalitet. Snarere tværtimod! Du får helt enkelt den højeste kvalitet til en lavere pris. 



7. Hvordan gør jeg, når jeg gerne vil bestille tid til en synsprøve hos Smarteyes?
Du kan nemt bestille en tid til synsprøve her på vores hjemmeside eller ringe til vores kundeservice på telefon 7023 2303. 


8. Har I faguddannede optikere?
Alle Smarteyes optikere er faguddannede.



9. Laver I synsprøver på børn?

Børn, som er fyldt 10 år, kan få en synsprøve hos vores optikere. 



10. Hvor lang tid går der, før brillerne er klar?

Leveringstiden på dine nye Smarteyes briller er ca. 14 dage. 



11. Jeg vil hente mine briller i butikken. Hvordan ved jeg, hvornår de er kommet?

Har du oplyst, at du vil hente brillerne i butikken og givet os dit mobiltelefonnummer, får du en SMS, når brillerne er klar. Har du oplyst dit fastnetnummer, får du i stedet automatisk en opringning på denne telefon.



12. Mine briller er gået i stykker, og jeg har tryghedsordning. Hvad skal jeg gøre?

Hvis brillerne er gået i stykker så tag de ødelagte briller samt beviset på tryghedsordningen med ind til Smarteyes, så hjælper vi dig med at bestille et par nye briller. 



13. Jeg har tryghedsordning på mine briller, og mit syn er blevet dårligere. Hvad skal jeg gøre?
Tryghedsordningen indebærer, at du får et par nye briller, hvis de f.eks. er blevet beskadiget eller bortkommet. Du får nye briller i samme styrke og med samme glas som dine gamle briller. Tryghedsordningen erstatter altså ikke i tilfælde af dårligere/forandret syn. 

14. Hvad er selvrisikoen på jeres tryghedsordning?
Din selvrisiko i samtlige 2 år, er kun 350 kr. på en enkeltstyrkebrille og 750 kr. på en flerstyrkebrille.